vrijdag 26 februari 2010

Kofferbak Handel

Afgelopen zondag met Joanne & Anita een leuke foto sessie gedaan met assistentie van Jan (studiomeibrink), een BFN collega uit Hoogeveen. Jan ken ik nog van de Fotovakschool en we hebben nog wel eens contact. Joanne is en jong beginnend fotomodel met ambities en Anita heeft ervaring in het amateur toneel. In een mooie parkeer kelder in Doesburg hebben we bij een temperatuur van ongeveer +2ºC een leuk concept uitgewerkt, al zeg ik het zelf....

Briefing:
- thema: kofferbak handel
- locatie: parkeer kelder in Doesburg
- requisieten: auto, koffer en Blonde pruik.
- key words: kofferbak handel, deals, stoer, zakelijk/stoer, vrouwelijk
- kleding: Zwart/grijs, glimmend, stoer, zakelijk/stoer, vrouwelijk
- make-up: zakelijk/stoer, vrouwelijk
- 2 á 3 settings + enkele portretten
- neem een warme jas mee !!!

Belichting:
- hard licht
- mix van kleuren (warm/koud)
- TL licht groen mag
- contrast rijk
- filmisch
- donker

Postproductie:
- hoog contrast
- vignettering
- Kleurverzadiging hoog (vivit light layers)

Zie hier enkele resultaten:



Hier nog een schets die ik gemaakt heb vóór de sessie. Tijdens het uitwerken van een thema maak ik graag een paar schetsen. Zo kom je tijdens het maken van de schetsen altijd weer op ideeën en dat komt ten goede aan de composities, de posities van modellen en de belichting. Aan de hand van deze uitgewerkte schetsen bedenk ik wat ik mee zal nemen. We wilden het allemaal niet te lang laten duren om dat we toch niet echt een zomerstemperatuurtje hadden en tijdens het fotograferen is het altijd weer even fijn om te kijken of ik mijn ideeën goed uitvoer. .

Schets:


Jan heeft nog een paar behint the seen foto's gemaakt:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten