donderdag 18 februari 2010

Assistentie

10.30u: Aankomst, auto parkeren geen probleem. Ruim op tijd, de afspraak staat op 11.00 uur en dus is er nog tijd om even de laatste dingetjes door te nemen in de auto…. Spullen uitpakken, alles moet weer mee en dus klap ik mijn trolley uit. Ik zet mijn spullen zodanig vast dat het er niet afschuift. Klein stukje lopen en aanbellen bij de voordeur. De deur wordt door een vriendelijke receptioniste open gehouden. Hallo, hoe gaat het… Het voordeel van een trolley is, dat ik niet op en neer hoeft te lopen naar de auto en ik kan ook zonder problemen een deur door. “Kopje koffie Joost ?” vraagt ze. Ja, alstublieft, altijd lekker.

10.50u: Koffie tijd, praatje over het weer, en dan toch maar snel beginnen met het opbouwen van een kleine studiootje voor enkele portretten. Vandaag hoofd/schouder portretten van nieuwe personeels leden. Alles op een manier die al vaker voor deze opdrachtgever is uitgevoerd. Wit achtergrondje (waarbij wit ook echt wit moet worden), lampstatiefje, nog een lampstatiefje, en nog één……enz


11.20u: Alles staat, achtergrondje nog een beetje recht zetten. Licht is al ingesteld. Alle settings zijn al bekend. Doordat ik de vorige keer alles netjes heb opgeschreven weet ik nu precies hoe ik het licht moet instellen en uiteraard horen daar de juiste camera settings bij. Hoofdlicht 230Watt/sec, achtergrond licht ½ vermogen, Accent licht ¼ vermogen. Camera; F11 (lekker save... :-)), 1/200 en 200 ISO Oké, moet goed zijn dus.


En toen, toen kwam mijn assistent in beeld……




Ik zou er een boek van kunnen maken. Prachtige foto’s…. altijd aanwezig, nooit te laat, rookt niet en staat altijd voor mij klaar. Perfect als proef konijn. Voor de fotografen onder ons, kijk goed en je ziet bij elke foto precies waar het licht vandaan komt. En voor mij is het altijd weer fijn om te zien hoe het licht “valt”.
Hoofdlicht goed, achtergrond goed en het accent licht staat perfect….
Nu nog even een ander objectief op de camera en dan kunnen we beginnen....

11.30u Start fotografie. Leuke personen, klein praatje, uitleg over de foto’s, fotograferen, even samen kijken, nog een paar foto’s en zo komen enkele mensen voorbij die aan hun nieuwe baan zijn begonnen. Leuk hoor.


12.30u Fotografie klaar, alles netjes opruimen. Eerst mijn eigen spullen weer op de juiste plaats in de tas. Vergadertafel nog even recht zetten en de stoelen weer netjes aanschuiven.


13.00u Nog een klein praatje, bedankt, ik mail nog wel even en tot ziens….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten