maandag 26 april 2010

Rotterdam

Enkele weken geleden voor een trouwreportage op een zaterdag afgereisd naar de grote metropool Rotterdam. Het was even een stukje rijden maar dan kom je ook in een stad waarbij je tijdens het verplaatsen van de ene locatie naar de andere locatie echt voelt dat z’n grote stad als Rotterdam leeft. Omdat het geen optie was om de locaties vooraf even te gaan bekijken was het aanstaande bruidspaar zo vriendelijk om een paar mooie snapshots te maken van de locaties. Zo kreeg ik een goede indruk van wat ik daar allemaal zou gaan zien. Als aanvulling op de snapshots had ik vooraf voor het eerst als locatie scout, gebruik gemaakt van de prachtige service van Google. Ik heb de locaties nog even goed bekijken via Google earth, echt super.



Ik wist wel dat de street view veel werd gebruikt bij huizenverkoop websites en dat het dan vooral in de grote steden veel toegepast werd. Maar nadat ik Rotterdam had bekeken zag ik zelfs dat ik de hele binnen stad van Doesburg kon bekijken.Het voordeel van deze Google applicatie is dat je op een specifieke locatie mooi kan zien hoe de achtergrond eruit ziet. De street view camera’s hebben ze zelfs om de 20 meter gezet en zo kun je dus best goed kijken wat een mooie plek is om te fotograferen.

(Op de foto: Erik & Angela)


Zie hier nog een paar foto's van deze dag:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten