woensdag 21 januari 2015

Het Doesburgse 777 Jubileumblik



Doesburg bestaat dit jaar 777 jaar. Dat wil zeggen Doesburg heeft 777 jaar stadsrechten en dat wilden wij vieren met een speciaal Doesburg 777 Jubileumblik.


Ik geloof dat het ergens begin januari 2014 was dat Roy van Chocolaterie Alberdeco zijn ideeën voor een blikje vertelde. Roy is met zijn winkel Chocolaterie Alberdeco een erg actieve ondernemer en gaat graag samenwerkingen aan. Wij kennen elkaar al een aantal jaren en ik heb een aantal keer voor Roy mogen fotograferen. Tevens levert Chocolaterie Alberdeco een bijdrage aan het mogelijk maken van het liefdadigheidsevenement Helpportrait dat ik samen met enthousiaste vrijwilligers in 2014 alweer voor de 3de keer in Doesburg organiseerde. Uiteraard moest ik bij het blikjes idee van Roy direct denken aan de blikjes met de echte Doesburgse Moppen die mijn vader en moeder zoveel jaren hebben verkocht in hun winkel. Banketbakker Hans de Wolf verkocht blikjes gevuld met heerlijke Doesburgse Moppen koekjes van de echte bakker. Waarbij door de jaren heen de opmaak van het blikje subtiel werkt aangepast. Hierdoor is er een mooie collectie ontstaan van een Doesburgse product. Wij hopen dat wij met "ons" Doesburgs product de geschiedenis te kunnen herhalen zodat er over een aantal jaren weer een mooie nieuwe serie Doesburgse blikjes is ontstaan.


Lees hier het artikel op Doesburgdirect.nl over onze officieel presentatie. (incl. foto :-) )


Voor dit Doesburg 777 Jubileumblik heb ik de fotografie gedaan, het ontwerp bedacht en de volledige opmaak verzorgd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten