zondag 17 juli 2011

Sport Portret



Opdracht; Casual portretten in de studio en actie (portret) foto's op locatie. Dat waren de uitgangspunten voor de portret foto’s die ik mocht maken van Karin. Karin is een echte sport vrouw. Een “Die Hard” hartloopster, 15uur per week trainen is haar gewoon en marathons als Barcelona en New York staan op haar gelopen wedstrijdlijstje. Bij het bezoekje in de studio voor de casual portretten (bovenste foto) hebben we tijdens en na een kopje koffie gesproken over “haar” sport en het revalidatie proces waar ze op dat moment in zat door een lange vervelende knie blessure. We hebben gesproken over mountainbiken en uiteraard kon ik het niet laten om haar te adviseren om ook te gaan fietsen. Al was het maar voor het herstel van haar knie blessure.

Na het maken van de casual portretten hebben we samen even gekeken welke sport kleding het mooiste zou zijn. Direct zag ik het mooie blauwe shirt waarbij ik al meteen een mooi idee kreeg voor het hoofdschouder portret (klik op de foto). Hierna zijn we op pad gegaan naar enkele mooie plekjes op de Postbank. Het stukje Veluwe dat ik goed ken door het vele mountainbiken dat ik daar heb gedaan. Dit zijn de locaties waar ik geen locatie scout voor nodig heb...

(Klik op de bovenste foto)

Maar de mooiste foto wordt altijd gemaakt door iemand anders. Karin mocht even mijn camera vasthouden omdat ik, weer eens zo nodig het licht moest verzetten...  


1 opmerking:

  1. Mooie portretten, die in het bos ook, super. Het studioportret met het blauwe shirt is erg goed verlicht!

    BeantwoordenVerwijderen