woensdag 9 februari 2011

Kunst in Beeld (3): Slavica Sekuloski



Voor www.doesburgdirect.nl mocht ik eind november 2010 Slavica Sekuloski portretteren voor de serie Kunst in Beeld. Zie hier het eerste bericht. Ik was zeer vereerd om Slavica te mogen portretteren in haar eigen atelier. Haar werk kende ik van mijn bezoekjes tijdens de Doesburgse Culturele Zondagmiddag. Maar ik kende haar vooral doordat ze in de zomer van 2009 in het televisie programma `Sterren op het Doek` Ron Brandsteder mocht portretteren. (Zie hier)

Na een warm ontvangst door Slavica met een kopje koffie werd er al snel over kunst gesproken. Uiteraard ging het gesprek over schilderkunst en dan het portretteren van mensen. Er werd gesproken over de verschillen in de fotografie en de schilderkunst en we zouden bijna vergeten dat we ook nog aan het werk moesten. Tijdens maar vooral na het fotograferen hebben we gesproken over poseer technieken. Het was erg leuk om te praten over de verschillende manieren van werken en waarbij we toch veel herkenning zagen. Ik merkte dat Slavica door haar ervaring, haar stijl en haar kunst academische opleiding vooral op een hele mooie klassieke manier naar de geportretteerde kijkt. Aan het eind van mijn bezoekje stond Slavica door het occulair van mijn camera te kijken en was ik heel eventjes de geportretteerde.

Het was een bijzondere, maar fijne ontmoeting.
Lees hier de publicatie op www.doesburgdirect.nl

(Klik op de foto )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten